Den här jävla världen

Såhär ligger det till.
I kylskåpet finns det ramlösa, inte cola.
Jag har klarat mig på max 1 cigg om dagen. Fast nu är jag inne på min andra rökfria dag.
Jag har varit nykter hela lovet, och ingen trodde att jag skulle klara det.
Va fan har hänt? I somras var det minst ett halvt paket om dagen och vodkan var min bästa vän. Och det fanns inte en enda dag jag klarade mig utan cola.
Cola är som mjölk för mig.
Fast jag känner mig lite stolt. Straight Edge is the shit.


Nu byter vi ämne. Den här jävla pälstrenden asså. Pälsjackor i all ära. De har människan bärt sedan stenåldern. Men nu ska man ha vantar o skor i päls. DET ÄR FULT. Det handlar inte om att det är synd om djuren o blablabla. Vi äter kött och skinnjackor har vi alla, det är lika elakt. Fast fake är lite snällare.
Jag hatar trender. Jag hatar päls. Jag hatar fjällräven. Jag hatar uggs.
Inte nog med det, jag hatar indietrenden. Egentligen så älskar jag killarna, musiken och stilen. Men indies har blivit den nya alternativa folkgruppen. Vad hände med att det bara var musik av självständiga grabbar? Och sen när blev Dr Martens en indiegrej? Var det inte punkarna som använde sånna? Jag kommer ihåg att jag hade de när jag var liten. Nu är de med i alla modebloggar och jag kan inte göra något annat än att skratta. Alla är så löjliga. Jag är också löjlig. Jag må se ut som en i mängden men jag vet innerst inne att jag inte är det. Och förlåt för att jag klär mig som alla andra också, men det är inte ofta man kan köpa något på Gina Tricot eller H&M och vara ensam om det.
Våga sticka ut, Mona


Nellie demonstrerar den fashionabla trenden, päls.

Kommentarer
Postat av: nellzor

jag är den nya blondinbella..

2008-10-31 @ 13:31:55
Postat av: Pauline Christine

Jag ska också sluta röka!

En cigg igår morse, och råkade ta en idag, men annars går det bra!

Allt bra med dig gumman förresten? :)

puss

2008-10-31 @ 19:42:10
URL: http://paulinechristine.blogg.se/
Postat av: mona

hehehehe inlägget är av mig, mona dårå :P. tror det är tanja du vill prata med, så tanja svara :):):):):):)

2008-11-01 @ 00:56:39
URL: http://maito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0